21 října 2006

Přípravy v plném proudu

Do odjezdu na jižní ostrov nám sice zbývá přibližně ještě celý měsíc, ale přípravy jsou již v plném proudu. Je potřeba předem naplánovat trasu a místa, která bychom chtěli navštívit a odhadnout čas potřebný k jejich prozkoumání. Musíme samozřejmě počítat i s rezervou kvůli případnému špatnému počasí, což se nám doufám vyhne.
Jeden z největších úkolů je, projít s autem technickou kontrolou. To musíme stihnout do 10. listopadu, kdy vyprší platnost předchozí prohlídky. Zatím mám zjištěno, že se za prohlídku platí $45 a pokud naleznou nějaký problém, máte asi 14 dní na jeho odstranění. Pokud tuto lhůtu překročíte, musíte onen poplatek platit znovu. Pevně věřím tomu (ale zároveň doufám), že projdeme bez problémů. Když jsme auto kupovali, bylo čerstvě po technické a najeli jsme s ním necelé 3 tisíce kilometrů. Trošku obavy mám akorát o pneumatiky, ty už opravdu nejsou v nejlepší kondici. Dneska jsme se vydali na kontrolu, zda-li je naše autíčko stále na svém místě. Kupodivu bylo a ani na něm nebyly známky dalšího pokusu o nedovolené vniknutí. Vzali jsme ho i na projížďku, aby se trochu dobila baterka a oprášila rez :-). Při té příležitosti jsme zjistili, že klesli ceny benzínu, což nás mile překvapilo. Za litr Ultra 91 chtějí asi $1.44 a za Ultra Hi 95 asi $1.49. Tentokrát jsme natankovali kvalitnější Ultra Hi 95 za rovných $20 :-). Vyšlo to na něco přes čtvrt nádrže, na co bychom měli v krajní situaci dojet až 150Km, ovšem při ježdění po městě se dojezd výrazně zkracuje. Dnešní kontrola našeho auta měla ale i jiný důvod. Chtěli jsme se zítra jet podívat na jižní cíp severního ostrova, kde by měly být červené skály a jedna z posledních možností zahlédnout tuleně, než se zase přestěhují jinam za potravou. Bohužel, dnešní počasí ani předpověď na zítřek nás v tomto příliš nepodporuje, takže o tuleně asi přijdem. Příští víkend jsem totiž již v novém pracovním procesu.

Včera jsem se rozloučil s lidma z fitness clubu Exodus a v úterý mám první pracovní den ve Wellington Convention Centre jako obsluha cateringu. Za tím účelem jsem si včera koupil v "armádě spásy" společenské boty ($10) a kalhoty ($8), abych vypadal reprezentativně :-). K této pracovní příležitosti jsem se dostal přes jednoho japonského kamaráda, se kterým jsem se seznámil v internetové kavárně. Nemuselo by to být tak nudné jako fitko a je to i lépe placené. Takže to vypadá, že bych se mohl za poslední měsíc ve Wellingtonu ještě pár dolarů vydělat.
Dnešní procházku k autu jsme vzali oklikou přes pár obchodů a musím říct, že to bylo velmi úspěšné. Nejdřív jsem byl trochu předem obdařen dárkem k svátku a sice polarizačním filtrem na foťák. To je hodně užitečná věcička na focení krajinek s oblohou, ale i jiných scenérií, na kterých se objevuje hodně odlesků od vody, nebo skla a pod. Tento filtr dokáže odlesky odstranit a celý snímek tak více prokreslit. Pokud se mi podaří naučit se ho používat "s citem", tak se můžete těšit na parádní fotečky z jižního ostrova ;-).
Malá ukázka:





A Leňule (respektive já :-)) zase úspěšně vyreklamovala tenisky Nike, u kterých ji praskla Air bublina, takže naše dnešní bilance zůstala pořád v plusu. Pokud by se zítra počasí přece jen umoudřilo, podělíme se s vámi o zážitky, jinak se podrobím neprofesiální úpravě porostu mé hlavy, tak mi držte palce, ať můžu ještě mezi lidi :-D.

0 Comments:

Okomentovat

<< Home