12 září 2006

Na doživotí ...

Jestli čekáte, že už jsem měl tu čest, setkat se s místní policií, tak vás asi nepotěším :-). Tento titulek mě napadl po dnešní návštěvě nemocnice. Jak jsem se již zmínil, byl jsem na kontrolním vyšetření u pana profesora Beasleyho. Je to odborník na krevní záležitosti, takže i na trombózy. Začalo to tím, že se mě vyptával na předchozí léčbu a okolnosti vzniku trombózy. Pro ty z vás, co to ještě nevědí, jednu trombózu jsem již prodělal v ČR. Byla způsobena léčbou něčeho jiného, jak už to tak u nás bývá :-). Takže tenhle pan profesor mi po pár otázkách oznámil, že na Novém Zélandu se případy opakujících se (2x a více) trombóz většinou léčí doživotním užíváním Warfarinu, což je lék na ředění krve. Souvisí s tím tedy pravidelné odběry krve a jiné lahůdky, prostě samá radost. Tímto sdělením mi trochu vyrazil dech, tak nějak jsem na to nebyl připravenej. Jde i o to, že jsme nezjistili konkrétní příčiny vzniku poslední trombózy, takže se nedá vyloučit, že se mi "to zase někde nesrazí". Na začátek mi pan profesor navrhl 6-ti měsíční léčbu, čili další cca 4 měsíce. Musíme si naše cestování naplánovat tak, abysme se zde objevili opět koncem ledna, kdy mám další kontrolní vyšetření. Zároveň musím stále pravidelně chodit na odběry a během našeho cestování si budu dávku Warfarinu určovat sám s ohledem na aktualní výsledky odběru. Jsem celkem zvědavej, co na to řekne pojišťovna. Hned na začátku léčby mi totiž oznámili, že hradí pouze nezbytné ošetření a uvedení do stavu schopného transportu do ČR, kde by mělo proběhnout doléčení. Původní informace zněly, že by léčba měla trvat 3 měsíce. Částečnou ochranou pro mě je, že s trombózou nejsem schopnej leteckého transportu. Navíc se nám ještě nevrátila pomalu ani čtvrtina nákladů na cestu sem, takže by se tím situace trochu zkomplikovala. Pomalu začínám uvažovat o zřízení konta na podporu našeho pobytu :-). Je tu někdo, kdo by přispěl?

0 Comments:

Okomentovat

<< Home