28 října 2006

Wie geht es?

Máte pocit, že jsem se přepsal? Ale kdepak, němčina se tu pomalu stává hlavní jazyk. Teda alespoň co se mé nové práce týče. Mezi mé kolegy totiž patří asi 20 Němců, čímž se z nich pravděpodobně stává většina mezi všemi zaměstnanci. Zatím jsem pracoval 5 dní a skoro každý den jsem poznal okolo 5 nových. Tak se celkem marně snažím vzpomínat, co že se nám to snažili ve škole těch několik let vtloukat do hlavy :-). Občas jim trochu rozumím, ale nejsem schopnej přepnout z anglického režimu do německého, takže s nimi mluvím jen anglicky. I při psaní tohoto příspěvku mě často jako první napadají věty v angličtině :-). Ale ještě nejsem tak daleko, abych dokázal vyjádřit všechny myšlenky.
I přes to, že jsem včera pracoval přes 11 hodin s jednou půlhodinovou přestávkou, mě ta práce celkem baví a člověk si občas užije i nějakou tu legraci. Lidi jsou moc fajn a i přes jazykovou bariéru jsme schopní mezi sebou vtipkovat :-). Ze začátknu na mě všechno působilo trochu chaoticky, protože mi nikdo pořádně neřek co mám dělat, ale nějak záhadně to tam přece jen funguje. Na začátku směny nás rozdělí do skupinek a přidělí k určitému "vedoucímu" a ten už ví, co je potřeba udělat. Jedná se o konferenční centrum, takže nejčastěji děláme obsluhu na různých výstavách, konferencích a koncertech. V kuchyni se připravuje občerstvení, které se pak nechá návštěvníkům na pospas a my po nich uklízíme použité talíře a hrnky a chystáme čisté na další kolo. Nebo o přestávce koncertu prodáváme nápoje v baru. Kolikrát večer marně vzpomínám, co jsem dělal ráno. Specielně včera mi vzpomínky na ráno připadali jak týden staré :-). Příjemné je to, že co se nesní, nechá se napospas nám a my tak nemusíme návštěvníkům nic závidět (ono ani kolikrát neni co závidět). Ovšem je potřeba být dostatečně rychlý, protože co během pár minut neukořistíte následně putuje do koše. Je to až neskutečné, kolik jídla se denně vyhazuje. Asi bych nemohl být kuchař, který připravuje jídlo s vědomín, že polovina poputuje do koše. Nehledě na to plýtvání by mi přišla moje práce zbytečná.
Dnes jsem se měl ve fitku zúčastnit firemního turnaje v ping pongu, ale bohužel jsem byl jediný, kdo dorazil. Domlouvalo se to, když jsem odcházel, čili asi před týdnem a nikdo nebyl schopný mi dát vědět. Nepočítám s tím, že by se to konalo ještě někdy v budoucnosti, když o to byl takový "zájem". Takže už asi žádné nové fotky z Exodusu nebudou. Je to škoda, protože na těch společných fotkách je jen hrstka lidí. Většina tam v můj poslední pracovní den zrovna chyběla, včetně managera Jasona.
Jelikož mám před sebou další pracovní dny až do našeho odjezdu, tak je to pravděpodobně na delší dobu můj poslední příspěvek. Jednak nejspíš nebude zase o čem psát a ani nepočítám s tím, že bych měl dostatek energie :-).

Tschüs

5 Comments:

At 28 října, 2006 21:30, Anonymous Anonymní said...

No nevim jak tebe Ondro, ale me ve skole ucili treba o vypaleni Lidic a dalsi "lahudky" z obdobi Protektoratu :-( No a pak tady diskutuj s mladym Nemcem (jinak fakt docela prijemnym klukem), kdyz se te zepta "Proc nas nemce nemaji v Evrope radi?" :-) Kdybys mel z jejich strany podobne dotazy, tak doporucuji najit tema protektoratu ve Wikipedii. Zel, nemecka i anglicka verze jsou extremne strucne, takze ti nezbyde nez jim ty detaily prekladat :-) (taky dobra lekce anglictiny)

 
At 29 října, 2006 05:06, Blogger Ondrej said...

Já měl na mysli hodiny německého jazyka. Dějepis jsme samozřejmě měli také, ale o tom tento blog přece není. Když jsem hodnotil lidi, kteří se mnou pracují, tak jsem je hodnotil všechny dohromady bez rozdílu. V žádném případě nesouhlasím s tím, co se dělo během 2. SV, ale za to snad dnešní generace nemůže, nebo se mýlím? Nevidím důvod, proč bych tu měl ostatní poučovat o historických událostech. Každý ať si udělá vlastní názor, má na to konec konců právo. Možná jsem jen neměl takové "štěstí" jako ty, protože na toto téma zatím nepřišla řeč. Kdyby se tak stalo, určitě bych to tvrdě odsoudil, ale nedával bych vinu mým vrstevníkům. Ty bys chtěl, aby tě lidé odsuzovali za špatné skutky tvých rodičů, pokud by nějaké udělali? Nebo raději, aby si udělali názor na to, jaký skutečně jsi? Co se mé osoby týče, odpověď je snad celkem jasná.

 
At 29 října, 2006 11:24, Anonymous Anonymní said...

Ondro, spatne jsme se pochopili, ja proti soucasnym nemcum celkem nic nemam, pokud se chovaji jako normalni lidi (coz se treba v Praze, kde jsem posledni roky zil moc nedeje :-( ). Proste jsem jen zareagoval asociaci na to "vtloukani do hlavy". Neber si to osobne. Ze nemce celkove nemaji v Evrope radi je proste fakt a i vsimavi mladi nemci to vidi. Nekolik jsem jich tu potkal a mel jsem stesti na prima lidi. Jen jsem uvedl realnou zkusenost, nic vic. Ja osobne nikomu nic nevycitam, ale kdyz se me Fabian zeptal, tak jsem se proste snazil odpovedet jak nejlepe jsem umel. A historicke hledisko je proste neprehlednutelne. Tak jako tak, nechtel jsem tady rozjet nejakou desnou debatu, byla to jen spontanni reakce, jak uz jsem uvedl vyse :-) Hlavu vzhuru, nohy dolu a vydelavejte penizky na cestovani :-) D.

 
At 29 října, 2006 11:39, Blogger Ondrej said...

OK :-). Já jsem taky z Prahy a dlužno dodat, že Němci nejsou jediní, kdo dokáže udělat na ulici pěkný bordel a chovat se jako idioti (mám na mysli návštěvníky i z jiných evropských zemí). Neměl jsem v úmyslu nikoho obhajovat, stejně tak, jako nemám v úmyslu nikoho kritizovat. Já jen prostě nemám rád paušalizování a škatulkování. Jak už jsem jednou napsal, kdyby na toto téma přišla řeč, taky bych to tvrdě odsoudil (jak jen by moje angličtina stačila ;-)).
Každopádně díky za komentář, aspoň mám pocit, že si tu nepíšu pro sebe :-).

 
At 29 října, 2006 21:28, Anonymous Anonymní said...

Ahojky, tak především...Ondro, neulejvat a psát - zajímá mě všechno! Plosííím...
A k výše uvedené debatě...prosím, zameťme si před vlastními p(P)rahy. Přeneseně i doslova...Vážně nám ulice (kdekoli) znečišťují hlavně cizinci (a už jste slyšeli, že by někdo místo těch cizinců obviňoval Nováka odvedle...)? A ještě...generace našich dědečků zavírala do koncentráků dokonce vlastní lidi...

 

Okomentovat

<< Home