13 listopadu 2006

WOF

Neboli Warrant Of Fitness, dalo by se přeložit jako záruka způsobilosti. Jedná se o technickou kontrolu vozidla, kterou jsme nyní museli podstoupit. U starších aut je potřeba každý půlrok. Když jsme auto kupovali, tak bylo pár dní po technické, která přišla našeho předchůdce na $670. Díky tomu je dost dílů stále v hodně dobrém stavu a taky díky tomu, že jsme za poslední půlrok najezdili pouze cca 3000Km. Měl jsem velké obavy, na kolik přijde technická kontrola a odstraňování nedostatků nás. Věřte nevěřte, naše auto má najeto již přes 214000Km a podotýkám, nejedná se o diesel! Na základě rad od jiných cestovatelů jsem se vyhnul servisům přímo v centru Wellingtonu a zvolil trochu odlehlejší čtvrť. V pátek byl poslední den platnosti předhozí technické, takže jsem se telefonicky objednal a vyrazil. Auto jsem v servisu opustil s tím, že by mi měli dát do hodiny vědět. Takže jsme se s Leňulí a Damienem (který jel jako případný tlumočník :-)) procházeli po okolí a vychutnávali si klid, který v této čtvrti panoval. Po prohlídce pár květinářství a pár přednáškách o filmových atelierech Petera Jacksona (King Kong), kterých se Damien zhostil s obvyklou energií, jsem obdržel telefonát, že je prohlídka u konce a že je tam potřeba vyřešit pár věcí. V první řadě se jednalo o levou přední pneumatiku, která již byla opravdu hodně sjetá. Následovala nefunkční žárovka nad poznávací značkou, potřeba dolít brzdovou kapalinu (což byl důvod, proč již delší dobu neustále svítila kontrolka zatažené ruční brzdy :-)) a taky špatně seřízená přední světla (to jsem také zjistil velmi brzy, když na mě ostatní blikali). Ten den "bohužel" již neměli čas to vyřešit, navíc mám nárok na to, nechat si odstranit nedostatky i u konkurence, takže jsme se vydali zpět k domovu. Cestou se mi ozval kamarád, kterého jsme potkali v Mt. Manganui v hostelu, že je zrovna ve Wellingtonu a jestli se nechceme sejít. Jaká náhoda, že jeho "spolucestující" byl automechanik :-). S jeho pomocí a hlavně z jeho zdrojů jsme vyměnili žárovku nad poznávací značkou a dolili brzdovou kapalinu. Té měli akorát na to, aby kontrolka přestala svítit (střed mezi minimem a maximem). Na světla si netroufl, protože pochopitleně nemá potřebné měřící zařízení. Pneumatiku jsem vyřešil v sobotu v jednom z nejvíce propagovaných pneuservisů. Nekupoval jsem novou, ale za $75 i s vyvážením a výměnou jsem dostal pneumatiku, která jako nová vypadala. Takže už zbývala pouze světla a ty jsem nechal pro servis, kde jsem technickou kontrolu podstupoval, aby z toho taky něco měli (mimo těch $45 za samotnou kontrolu). Dnes jsem se opět telefonicky objednal, dorazil na místo, ukázal odstraněné nedostatky, technik za pomoci měřícího zařízení párkrát otočil šroubkama u světel a naše autíčko dostalo novou pěknou samolepku opravňující k provozu na další půlrok. Milé na tom navíc bylo i to, že si za těch pár otočení šroubků nic neřekl. Otázka je, v jakém stavu bude naše auto za půl roku, poté co objede celý Nový Zéland.

0 Comments:

Okomentovat

<< Home